Har TV2 rappet stoff fra bloggen min?

Takk for at du deler denne bloggposten!
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

TV2 har lagt ut en artikkel på sine nettsider med en oversikt over Nuform sine falske slankepåstander i forbindelse med slankepillen Nushape. Her skriver de:

Nuform virker heller ikke til å ha lest sin egen studie spesielt godt. Firmaets markedsføring inneholder nemlig flere påstander som ikke har dekning i studien.

Her er noen eksempler TV 2 hjelper deg redaksjonen har funnet:

…og lister så opp 5 punkter. Alle disse punktene har også jeg trukket frem i mine bloggposter om studien.

Et Google-søk etter ordet nushape gir min bloggposter som øverste treff. Det vil være rimelig å anta at TV2 har googlet litt i forbindelse med denne saken. Er det helt urimelig å tro at de har lest mine bloggposter og «rappet», eller hvert fall latt seg «inspirere av», de momenter jeg har gravd frem? Hvert eneste poeng de brukte i nevnte TV2-artikkel og i selve programinnslaget var basert på momenter som jeg har skrevet om allerede for lang tid siden.

Tilfeldighet?

Fant du noe feil i bloggposten? Gi meg gjerne beskjed via kontaktskjemaet eller kommentarfeltet nedenfor, så vil jeg korrigere feilen. Husk at du må spesifisere hva som er feil/upresist og hvorfor, helst med god dokumentasjon hvis relevant.


Vil du booke meg til foredrag om kritisk tenkning, vitenskapsformidling, sosiale medier eller annet? Ta en kikk på hva jeg kan tilby, mine tidligere oppdrag, og bookinginformasjon her!


Likte du dette? I så fall kan du støtte mitt arbeid ved å bli betalende medlem på Forum for Kritiske Tenkere for å få tilgang til mer ekslusivt innhold og hjelpe meg til å produsere mer av det jeg brenner for!


Takk for at du deler denne bloggposten!
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •